A "J" jelzésű hajó építését 1936 őszén kezdték meg a Hipper osztály harmadik
tagjaként. A németek olyan nevet szerettek volna választani a hajónak, mely
szimbolizálja a történelmi kapcsolatokat az Ostmark-al, vagyis Ausztriával (és
ezáltal tulajdonképp az Osztrák-Magyar Monarchiával). Ezért eredetileg a
Tegethoff nevet szánták a hajónak. Tegethoff admirális azonban 1866-ban
Lissa-nál elég csúfos vereséget mért az olasz flottára, így - nem akarván
megsérteni a szövetséges olaszok érzéseit - a németek más nevet választottak. A "J" jelzésű hajót így nevezték el a híres tábornok, a "nemes lovag", Szavojai
Jenő herceg [1663-1736] után.
Utolsó frissítés: 2007. november 19. Hétfő 20:38
A magyar hajózás története - A magyar tengeri hajózás története
A honfoglaló magyarság nem volt tengerész nép. Azon az útvonalon, amelyen mai hazájában elérkezett, éppen elég nehézséget jelenthetett a folyókon való átkelés is. A tengerrel való érintkezésre azonban elég korán sor került.
Utolsó frissítés: 2007. szeptember 08. Szombat 20:14
A magyar hajózás megérkezett 100 éves útjáról. Az Osztrák-Magyar Monarchián belül a XIX. század utolsó harmadában immár önálló magyar gazdaság és szervesen kapcsolódó közlekedés kibontakozása indította útjára, s néhány év elteltével már lépést tartott a korabeli fejlődés lenyűgöző ütemével. Baross Gábor a Magyar Államvasutak (MÁV) keretében 1888-ban hajózási üzemet is létesített. Átmeneti megoldás volt ez azzal a szándékkal, hogy a MÁV személy- és áruszállítási forgalmát kiegészítse vízi úton mindaddig, amíg egy nagy, nemzeti hajózási társaság alakulhat.
Utolsó frissítés: 2007. szeptember 08. Szombat 20:32
Az alábbi történet egy olyan emberről és parancsnokról szól, aki képes volt magát nem kímélve szolgálataival a hazáját megmenteni, és mint a történelem egyik legkiválóbb hadvezére élete végéig legyőzhetetlen maradt bármely ellenféllel szemben.
Utolsó frissítés: 2007. augusztus 22. Szerda 10:40
A magyar hajózástörténet kezdete a honfoglalást követő első állami- berendezkedések korára tehető. Minthogy pedig az ország gazdag vízhálózatának megfelelő víziutak kihasználása kezdettől fogva fontos kérdés volt, a hajózás mind az árucsere, mind a honvédelem vonatkozásában az ország elsőrendű kérdései közé tartozott.
Utolsó frissítés: 2007. szeptember 08. Szombat 20:38
A háború Franciaország és Anglia között 1803 nyarán kitört és Napoleonnak nem volt nagyobb gondja annál, mikép támadhatná meg a szigetországot. E célból Boulogneban, a csatorna mellett, állandó tábort állít, honnét sok apró hajó felhasználásával az első kedvező alkalomra várt, hogy seregeivel átkelhessen.